tisdag 18 oktober 2011

Lite styrketräning och TC

Idag hitta jag ner till gymet på jobbet igen. Det var ett tag sen. Försökte mig på en 4minutare på 16km/h på 6 graders lutning men jag klara bara 3min och 15 sekunder. På knäböjen gick det lite bättre. Körde 90kg 10gånger 3 set sen avsluta jag med 100kg och lyckades få upp det 8 gånger innan jag dog.
Kändes helt OK för att vara andra gången sen mars. Körde lite rygg och magövningar också innan det var dags att ta en lunch.

På kvällen blev det ett kort TC pass, det var också ett bra tag sen. Hade planen att köra 20 min på 350watt men jag klara bara 11minuter sen fick jag pausa 1 minut sen orka jag bara runt 5minuter.
Tog en till paus på runt 2½minut sen tänkte jag att det är bara att kötta på tills jag dör så jag skruva upp till 500watt och kom runt 1½minut innan jag trilla av cykeln.

Fan är jag i sämre form nu än i våras eller var det styrketräningen som drog ner värdena så mycket. Kände mig dock inte så stum i benen utan mest bara seg och trött.

Sen lyckades jag med värdens pinsammaste grej idag också. Jag har ju ett tvillingkort till min iPad 2.
Förra veckan så hade Telenor driftstörningar på datatrafiken så det gick inte att surfa.
Det började fungera innan helgen för alla utom mig. Tänkte att jag har inte så bråttom då jag har WLAN här hemma men idag tänkte jag att fan nu måste de ha fixat det.
Ringde Telenor och undrade om det fortfarande var några problem.
Killen i luren frågade efter SIM kortnummer.
Jag gav han det.
Killen i luren började knappa och kom fram till att han inte hitta några problem.
Killen i luren fråga sen om jag startat om iPaden.
Ridå.
















Det hade jag såklart inte gjort.
Jag kunde inte hålla mig för skratt för mitt så usla felsökande, jag hade trots allt suttit med nätverksinställningarna i typ 1 halvtimme utan resultat. Ursäktade min totala inkompetens och la på.
Ha ha vilken djävla miss. Jag har ju själv suttit i helpdesken och bett användarna starta om datorerna typ 1000gånger.
Trodde dock i min enfald att jag skulle slippa det med en iPad, men de måste tydligen också bootas om då och då.

Inga kommentarer: