söndag 9 oktober 2011

Ramundercrossen avklarad

Idag var det Ramundercrossen som gick av stapeln i Söderköpig. Det var en riktigt tung bana som gick på en åker uppe vid Petersburgs motionsanläggning.
Jag hoppades kunna hänga på skapligt idag men Robban och Benny satte upp ett riktigt högt tempo i starten och jag hade svårt att hänga på. Lyckades vara med i toppen första halvan av varvet men sen tappa jag lite.















Man fick inget gratis på den här banan. Det var riktigt sugande lera och gräs runt hela banan. Så fort jag sluta trampa så stod jag stil till skillnad ifrån gårdagens banan där jag kunde vila upp mig i kurvorna.
Tappa lite hela tiden då ja g inte hade någon ork och inte kunde återhämta mig och föll ner i fältet.
Hamnade i en grupp med Niklas Andersson, Stefan Carlsson och Fredrik Lagerkrantz. Vi alla hade olika styrkor så vi skiftade om i gruppen hela tiden.














Stefan Carlsson fick sen en liten lucka som vi andra inte orka hänga på. Sista varven drog även Niklas och Fredrik iväg. Jag försökte hänga på och kom ikapp Fredrik men på slutet drog han iväg igen och jag hade inget att ge.














Idag var det verkligen tungt att cykla. På de andra crosstävlingarna har jag kunnat ställa mig upp efter kurvorna och fått med mig farten och spurtat iväg. Men här hade jag knappt någon fart då underlaget var så tungt och när jag ställde mig upp och skulle försöka trycka till hände ingenting.
Jag bara grävde ner mig i leran men kom ingen vart.
Men jag var i allafall en av få som klarade att cykla upp för de lerbackarna som fanns så tekniken fanns där  men inte orken.

Rullade tillslut in på en trött 10:e plats. Var inte riktigt som jag tänkt mig, men jag visste att banan idag var mycket tuffare till min nackdel men hade hoppats på att kunna ge Robban och de framför en liten bättre fight.

Oskar var med och hejade också och höll kol på våra cyklar. Tur att jag har någon som har kol på läget här. Han tog hand om servicen idag...;-)



Resultat från Ramundercrossen kommer upp här på CX Swedens hemsida sen.

Inga kommentarer: