söndag 23 oktober 2011

Kompiscrossen och dop

På morgonen blev det Kompiscrossen i form av Pojkcrossen vid Norra Djurgården. Det var en platt bana med skapligt många kurvor och lite lera. En riktigt rolig bana tycker jag.
Det var ett stort gäng som hade samlats för att trötta ut sig själva och det var många snabbingar med där Flockhart drog det längsta strået och gick och vann idag.
Andreas Nyström har tagit alla bilderna och det finns fler här.
 
Jag hängde på bra i starten och tog hjul på Damian som tog starten. Senare kom David, Emil, Gustav, Patrik om och sen Mikael och Hans som bildade en grupp. Jag lyckades hänga på i några varv men gjorde någon liten miss i en kurva och då var det kört då jag redan låg på rött.













Tror det var runt här jag släppte för det ser ut som jag är ganska rökt här i alla fall. Det brände fint i benen och tempot drogs ner rejält ett tag tills Damian och Stefan kom ikapp.


















Jag lyckades ta rygg på dem när de kom förbi sen hjälptes vi åt en del att hålla tempot uppe. 













Blev lite fulkörning här och där då vi försökte skaka av varandra på de ställena där man kände att man hade sin styrka på.
På slutet började vi varva ganska många och det blev lite svårt att dra iväg då det gick och komma om en ibland och man fick en lucka sen fick man bromsa in för nästa.
På sista varvet var vi fortfarande samlade och det var en 180 graders kurva som det lönade sig att ligga först i på slutet.

Tänkte att jag skulle göra ett ryck lite innan för sen var det bara en vänstersväng, en raka och en till 180 gradare innan målrakan. Fick man lucka där skulle det nog hålla ända vägen in till mål.
Tyvärr var det inte bara jag som tänkte det utan Stefan hann dra iväg före. Damian hängde på och jag också och när vi kom till kurvan lyckades vi komma ikapp Tille också, Stefan kom förbi bra och Damian fick bromsa lite och jag fick tvärnita mitt i kurvan.

Sen såg jag bara de två flyga bort medans jag stod still. Hade inte en suck att komma tillbaks då det bara var ett par 100 meter kvar.













Blev 8 tillslut och det får jag vara ganska nöjd med ändå.
Här är resultaten från Pojkcrossen.

När det var fördigtävlat var det bara raka vägen hem då vi skulle på dop. Finkläderna fick det bli, min Tiger- kostym som jag använt 2 gånger sen jag köpte den till nyår.


















Det var Stefan och Madde som skulle döpa sin Edwin tillsammans med Maddes syra Amelie som skulle döpa sin Charlie. Blev en trevlig tillställning i Sankt Görans Kyrka.














Stakars Edwin tyckte inte det var kul att få vigvatten på sig men sen var han lugn och fin.














Det avslutades med en fika och lite eftersnack. Det var kul att träffa dem och alla andra gamla polare som jag inte har sett på ett tag.

2 kommentarer:

Tille sa...

Den varvningen gjorde ont i själen. Förvisso en kort bana men jag tror att det är första gången jag blev varvad. Jag såg till att ligga ute kanten så ni skulle kunna komma förbi. Jag tror att Damian taktikbromsade för att ställa till det för dig. :-)

Per Kumlin sa...

Jo jag tyckte du gick ut bra tack för det, Jag har en känsla av att han bromsa lite hårdare än vad han behövde för att bli av med mig också:-)
Starkt kört ändå, det gäller ju att hitta några bra att köra med så man kan behålla farten också.