lördag 1 oktober 2011

Prestigecrossen i Falun avklarad

Kändes bra i benen idag. Startade i andraled idag då jag inte körde alla tävlingar förra året. Men det var inga problem. Jag körde ut på ytter och kom ganska snabbt upp i top. Österling tog ledningen ganska snabbt och höll den hela tävlingen.

Bakom jagade Stefan, jag och Patrik och några till men de sista varven hade vi kommit loss. När det var ett varv kvar stötte jag och Patrik och fick en liten lucka till Stefan. Sen var det bara att gasa på sista kilometern. Jag lyckades göra samma tabbe som föra året och bromsa för sent så jag nästan körde in i Patrik i sista svängen. Han ryckte såklart när jag fick stopsladd och fick en liten lucka. Men han la av innan målgång och då hade jag fått upp en ordentlig fart och kom nästan om.
Han van med någon dm men det var grymt kul att få dra en långspurt och det blev pallplats tillslut så det var skönt.
Pallplats 

Inga kommentarer: