fredag 18 januari 2013

4x8 på 350 watt blev dagens träning

Fick till lite träning på eftermiddagen när Oskar hade slocknat.
Tänkte att jag försöker mig på ett 4x8 min på 350 watt. Det gick ganska bra, klara första och andra intervallen helt men på 3:e fick jag ta en liten paus.
4:e lyckades jag mobilisera krafterna efter att villat lite längre och kunde köra hela utan paus.

Växlade kadens mellan 100 och 70 och det märks att jag kört låg kadens i bergen på Gran Canaria.
Jag hade skitsvårt att ligga på 100 och tänkte att nu kommer jag aldrig att klara av intervallen, sen sänkte jag till 70 efter 4 minuter och då gick det mycket bättre.
Får nog se till att börja träna med lite högre kadens ibland.

Resten av dagen har gott till att fixa här hemma. Händige Harry ifrån Viedikke
har varit här och satt upp gardinstänger, lampor och speglar så nu är det fixat också. Sen har jag beställt persienner. Ska komma en ifrån Sjöstadens Lås och Solskydd nästa vecka och sätta upp dem.
Snart kan jag gå i kalsongerna här utan att någon ser:-)

- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer: