tisdag 8 januari 2013

Magsjuk delux och återhämtningsrunda

Igår var det tänkt att köra ett monsterpass med Lars och Jesper. De skulle köra till Mogan och vidare San Nicolas och upp i bergen där till Ayacata och sen upp till toppen vid Pico de las Nieves. Hade blivit ett grymt pass med en jäkla massa höjdmeter och riktigt trötta ben.

Tyvärr ville min mage något helt annat. Fick i mig något skit kvällen innan så jag spydde som en gris hela natten. Hade fortfarande förhoppningen om jag kan få i mig frukost utan att må dåligt så kanske jag kan göra ett försök.
Det brukar ju gå över snabbt om det bara är en matförgiftning, spy ut skiten sen är det klart. Tyvärr fick jag den så sent så jag han inte återhämta mig till frukosten.

Det var bara att ställa in den här episka turen och ligga slappa i sängen och äta banan och dricka cola. Har annars fått lite träning dagarna innan.

I lördags slog jag rekord för i år uppför San Bartolome (Edin backen) och fick 24:55 vilket var nästan 2 minuter snabbare än när jag kom hit trots en hel del motvind så det går åt rätt håll i alla fall. I förgår tog jag en lugn runda med Lars och Jesper längs med kusten och upp till Ingenio tror jag att det var. Blev en nätt liten runda på 3 timmar. När jag inte sov igår så har det blivit lite schack med Oskar. Det tyckte han var kul.
Schack
Idag så försökte jag mig på ett lättare pass till Puerto de Mogan för att ta en fika lite med Lars och Jesper som åker hem i morgon. Vi fick sällskap av en snabb dansk som jag inte vet namnet på men cykla kan han, det är en sak som är säkert. Mogan
Magen höll sig i schack men var inte helt 100. Det kändes när jag skulle ta i att den ville göra uppror så det var bra att ta det lugnt idag. Får se hur jag gör i morgon. Känns det bättre kanske jag vågar mig upp i bergen igen.

Inga kommentarer: