lördag 26 januari 2013

Bil och MC mässan i Älvsjö

Blev en sväng till Älvsjö för att se vad det kommer för roliga bilar och motorcyklar till i år med grabbarna grus.

Vi tog en vända i hall A först där motorcyklarna var. Börjar med det minst intressanta för min del.
En lite större vindruta kanske, tycker den här ser lite liten ut....










Lite för mycket glidarhoj för mig denna Victory, jag får ju till och med sitta med ryggen lutat bakåt och frånten var ful som fan på den här.










Lite småcool elhoj ifrån Vectrix men dyr som fan och inte så mycket kraft under skalet.










Nu börjar det närma sig mitt håll. En liten ettrig Kawasaki Ninja på 125kubik tror jag det var som Niklas ville provåka.

















Nu börjar det hända saker, en  Kawasaki ZX10R med 200hk och 265kg nu snackar vi drag som heter duga. Skulle sitta fint och få spinna loss med den här.

















Här har vi en till plastraket precis i min smak. 195 glada hästar på ynka 205 kg, det är nästan en polle per kg. Fy fan vad den lär gå.

















På bilsidan var det ganska tunt med riktiga åk. Här har vi Colle Styling som har specat ut en bil lite gran.










Här har vi en som satt in en hiskla massa ljud i sin bil.










En snabb Citra










En ännu snabbare Ferrari.










En Porche 911.Den såg riktigt fin ut faktiskt.










En liten mer realistisk bil för mig som familjefar. En Opel Insisnia OPC med 325 härliga hingstar under huvven och 400Nm i vrid så lär den gå riktigt bra också. Fanns som kombi med 20" fäljar och infällbar dragkrok, tror nästan jag skall slå till....:-)










Volvo fanns med också. Här en fin Amazon som hade gott igenom ett putsjobb som heter duga och en hel del andra uppgraderingar också.










Volvos Polestar edition var lite coola också. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om dem, de var sådär fulsnygga.










Renault Megan RS såg också lite lekful ut men var alldeles för liten för min smak nu när jag ska få in både cykel och barnvagn i skuffen.










Mässan var faktiskt mycket mindre än vad jag trodde den skulle vara. Det var många märken som inte var där och det var inte så mycket tillbehör.
För i tiden så hade de hela C-hallen öppen också med massa trim och fäljar och andra roliga saker man kunde uppgradera bilarna med. Sen har den lilla hallen till vänster när man kom in ifrån huvudantren haft lite mer sportbilar och lyxigare åk men båda de hallarna var stängda i år.
Verkar som Bil och MC mässan har blivit mindre nu. Det var synd för det verkade vara högt tryck på besökare.

Blev ett kort hårt pass när jag kom hem sen. Hade tänkt åka skidor men Eva hade bilen och jag orkade inte gå ut och cykla eller springa så det fick bli en halvtimme på Monarken.
Körde en 4:a på 430 watt och en enminutare på 520watt, det fick räcka för idag.

Inga kommentarer: