onsdag 9 januari 2013

Blev ett pass upp till Pico de las Nieves

Då jag missa monsterpasset med Lars och Jesper i måndags så fick jag ta mitt eget idag.
Tyvärr kände jag att magen inte var helt ok när jag skulle köra på så det blev ett litet lugnare pass istället. Ja så lugnt som det går i de här branta backarna.

Blev ett pass upp till San Bartolome och vidare upp till Ayacata där det blev en liten fikapaus. Blev ingen rekordtid direkt kom upp på 2:01.
Sen var det dags att bestiga den högsta toppen på ön igen. Körde upp via Roque Nublo och fortsatte upp till Pico de las Nieves. Tog ca 50 minuter ifrån Ayacata i ett skapligt tempo.
Den här gången var det inte så mycket moln så det var lite bättre utsikt.



























Efter ett snabbt stop där uppe bar det av ner till Ingenio. Fick sällskap av ett par snabbingar som mata på ganska friskt utför så det var kul.
Var lite halvskakiga vägar ner men det var inte så farligt.
Fin utsikt var det i alla fall.














Väll nere i Ingenio så bar det upp till Santa Lucia och San Bartolome. Blev lite längre än vad jag trodde det skulle bli då jag fick för mig att Santa Lucia var längre ner och att jag skulle kunna ta kustvägen hem därifrån.



























Vid San Bartolome var det bara raka vägen hem igen.













Fick ihop härliga 6 timmar och brände hela 5059 kalorier trots bara 136 i medelpuls.
Och jag trodde inte jag skulle få så mycket höjdmeter som jag fick.
Det blev hela 3340m, det var till och med lite mer än när jag var ute med Lars och Jesper i 6,5 timme och körde mycket hårdare om nu klockan stämmer.
- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer: