måndag 21 januari 2013

20x 3set Tabata på 500watt tog kol på mig

Blev lite Monark idag. Tänkte jag skulle testa de där härliga Tabata intervallerna, det var ju ett tag sen sist.
Tänkte att jag skulle försöka hålla en ganska hög kadens på 100 då jag har haft lite problem med det på sista tiden.
Det blev 3 set om 20 intervaller på varje på runt 500watt. Första setet kändes helt ok, andra då började det känas riktigt stumt i benen efter halva. Lyckades hålla ut ganska bra men det gick lite under 500 watt på de sista.

Sen kom det sista setet och då kändes det tungt redan ifrån start. Men som vanligt när det är sista biten så lyckas jag hitta lite mer krafter och höll ut alla intervallerna. Men det satt långt inne och jag trilla nästan av cykeln på sista när det bara var att stämpla fullt de sista sekunderna.










Oskar var med och skulle titta också och då går det ju inte att fuska. Måste ju visa lillgrabben att jag inte är någon vekling.
Han tog verkligen kontorsstolen för att få första parket och bra insyn till hur jag ska träna.
Blir en bra coach det här.










Garderoben och soffan är såld nu också. Det gick fort. Som vanligt satte vi nog lite för lågt pris men det var skönt att bli av med det då vi inte hade plats i lägenheten.

Inga kommentarer: