måndag 12 december 2016

4x4 dags att börja träna igen

Nu är semestern över och det börjar bli dags att börja träna igen.
Försökte mig på 4x4 igen och startade på 400 watt.
 
Det ville sig inte riktigt har nog tappat lite efter all vila och jag var inte superstark innan vilan heller.
Klarade 2 intervaller sen fick jag dra ner till 380 watt.
Vet inte om det fortfarande är jetlaggen som sitter i men det kändes inte så mycket i benen som det brukar göra och jag flåsade inte så mycket heller.
Orkade ändå inte köra på så mycket, satt nog i huvudet också.

På sista så fick jag ta en 10 sekunders paus efter 3 minuter på 380 watt.
Men sen orkade jag gå upp till 410-420 watt och kunde då köra i 2 minuter så mycket satt nog i huvudet idag.

Men nu är det dags att komma igång ordentligt igen och börja slippa på formen till 2017.

Har varit VAB idag också. Stackars Emilia har fått utslag på kroppen och svullna ögon. 
Var hos läkaren och hon har fått salva och medicin nu så det är bättre.

Är dock inte helt säker på vad utslagen kommer ifrån.
Läkaren trodde inte det var vattenkoppor som jag trodde men vi börjar undra nu när det mer och mer liknar symtomen på vattenkoppor.
Läkaren trodde det kunde vara något insektsbett men det verkar konstigt om det kommit efter att vi har kommit hem ifrån Thailand.
Får se var det urartar sig till efter medicenerigen.
Hon ät pigg som vanligt i alla fall så det är skönt.

Inga kommentarer: