måndag 26 december 2016

Väsjöbacken backintervaller

Idag fick det bli lite backintervaller vid Väsjöbacken. Planen var att köra 6 stycken på fullt ös men när jag kom ditt funderade jag på om jag skulle omvärdera den planen.
Det var en massa snö i början av backen men som tur var gick det att köra runt. Dock när man skulle svänga in på backen igen så kom man till den här lervällingen.
 
Det var sån där härlig sirap som bara sög tag i däcket och jag fick ta i för kung och fosterland för att bara röra mig framåt lite sakta.

Sen kom man till nästa hinder då det fortfarande var is på vägen.
 
Här gick det som tur var köra på sidan men det var också riktigt tungtrampat.
Tillslut så kom jag upp till toppen efter att ha kämpat i en evighet kändes det som.
 
Bestämde mig för att köra 6 varv i alla fall. Tänkte att har jag ändå tagit mig hitt så är det bara att gasa sig trött.

Växlade mellan att köra med tunga växlar och lätta. Som vanligt körde jag fortare på tyngre nu när det inte är så superlångt och lite tekniskt.
På lätta växlar kändes det mest som jag veva runt benen men inte kom någon vart.
 
Testade ett varv på blåa sen på vägen hem också. Den var tor och fin som vanligt. Det är nog snart dags att köra några varv på den också.
 
Nu ska vi snart till svärföräldrarna och fira en andra julafton då Evas bror med familj kommer på besök hitt till Stockholm.

Inga kommentarer: