fredag 30 december 2016

Backintervaller i Väsjöbacken

Idag blev det cykelpendling till jobbet. Körde lugnt till jobbet då jag kände mig ganska seg ifrån gårdagens 3 pass.
Har dock en hård vecka så jag tänkte jag kör på och hängde på Ville ikväll igen och körde backintervaller i Väsjöbacken igen.
Blev samma intervaller som igår, 5 gånger upp till toppen på max.
 
Gick bättre idag än igår trots ben som kändes som betongstolpar. Kan ha varit lite bättre förhållanden idag då den sista isen hade försvunnit men tror inta det gjorde så mycket då det bara var en kort bit i mitten av backen.
Lyckades köra sista halvan på under 2 minuter också på första intervallen så det får jag vara nöjd med.
Dock så tvärdog jag på 4:e intervallen då jag försökte hänga på Ville som startade i ett rasande tempo.
Fick knappt runt benen på sista bitten.

Han dock återhämta mig skapligt till sista och tog min 2:a bästa tid på 2:05 på sista halvan.
Kändes att det var dags och åka hem och sova efter det.
Skönt med en fin väg hem efter intervallerna som lite avkoppling.

Inga kommentarer: