lördag 3 december 2016

Weekend market i Phuket

Idag var en sån där riktig slappardag. Gick upp när jag vakna lite efter 9 och käka frukost för att sen gå tillbaka och slappa lite till.
Pallrade mig ner till gymmet och drog av 4x4 på max och körde lite styrketräning. Åter tillbaka till rummet för att slappa lite medan Eva och Linnea gick på massage.
När de var klara var det min tur. Tog en rygg, skuldror och huvudmassage. Snacka om att jag fick en riktig genomgång där. Massören stod med armbågen och knoddade igenom allt och hon tog i med hela sin vikt. Jag hade en och annan trigerpunkt kan man lugnt säga för det kändes en hel del.
Jag är alldeles för dålig på att stretcha och det märks nu när hon försökte rätta ut mig. Hon fick nog ett träningspass också av att stå och knåda mig i en timme.
Skönt var det när allt var klart i alla fall.

På kvällen drog vi in till Phuket för att titta på weekend market som är där varje helg. Det fanns massor och fynda men det gällde att kunna pruta.
 

Vi var där i ett par timmar och hittade lite småsaker som vi köpte med oss hem. Det fanns en hel del men de flesta hade typ samma saker och märken. Vissa körde med fasta låga priser men de flesta hade inga prislappar och säljarna startade alltid med över det dubbla priset som vi ville ge för sakerna.
Trots att vi fick ner priserna bra så var det nog långt ifrån vad Thailändare skulle ge för det. Men vi tyckte det var ett helt OK pris och säljarna var såklart glada trots att de inte fick sitt första pris så det var en win win.
 

Oskar fick testa på grillad majskolv med smör och salt på som han tyckte var gott. Nästan som Popcorn som är hans stora favorit. Jag fick såklart smaka lite också då det var jag som köpte den.
 

Det som jag var mest nöjd med kvällens köp var de här kläderna. Runt 600bath för alltihop med skor, byxor och tröja. Allt satt bra och det verkade vara skaplig kvalité på prylarna också så jag får vara riktigt nöjd med det kapet.
 

Inga kommentarer: