onsdag 7 december 2016

Phi Phi Island

Idag blev det en utflykt till Phi Phi Island. Nu skulle det dykas hoppades jag på. Vi fick först åka bil en bit och sen stanna för lite brefing innan vi fick kliva på speedboaten som skulle ta oss till Phi Phi Island.
 
Första stopet blev vid en sandstrand på Maya Beach. Riktigt fint landskap där. 
 
Vi fick bada och gå runt på ön så vi passade på att ta ett varv runt ön först. Det är verkligen grym natur i Thailand.
 

Emilia gick själv nästan hela tiden och var pigg och kry.
 

Han med ett snabbt dopp innan det var dags att dra vidare också.
 
Nästa stop var Monkey Island. Som namnet antyder så fanns det apor där. De var inte blyga av sig och hoppade gärna upp i famnen på en om man hade något som såg ätbart ut.
 
Någon liten apa hade fått tag i en Cola burk som tydligen verkade god.
 
Sen var det dags att få dyka lite. Vi åkte ut till något litet rev som låg mellan öarna och det var väll tyvärr inte så jättemycket att se där.
 
Det var max 5 meters djup och det var ganska grumligt då det åkte en del båtar där och det var sand runt omkring.
 
Blev inte så mycket mer bilder än det här ifrån det lilla korallrevet.
 

Vi åkte in och tog en lunch innan det var dags att åka till nästa ställe.
 
Var en bra lunchbuffé och vi fick lite tid att gå runt att titta på ön också.
 
Sen var det dags att åka till vårat sista stop för dagen som skulle vara en liten ö där vi skulle kunna snorkla. Jag har nog blivit lite bortskämd med alla fina koraller och vattenliv i Egypten för det här var heller inte mycket att hurra över och det var bara runt 2-3 meters djup även fast jag simmade ut en lång bitt.
 
Även här var sikten ganska dålig och det var inte mycket till djurliv 
 
Blev inte så mycket dyka där. Simmade väll runt halva ön men hittade inte mycket som imponerade på mig.
 
Tog tillfället i akt och hyrde en vattenskoter sista halvtimmen vi var där så jag kunde få bränna av lite adrenalin.
Var inte lika vågigt den här gången så nu kunde jag hålla full spätta hela tiden.
 
Det var den dagen runt Phi Phi Island. Det var riktigt finn natur och bra väder men dykningen hade jag lite mer att önska om.

Inga kommentarer: