onsdag 9 augusti 2017

Hagabacken x 6 + lite naturliga intervaller

Idag var det dags för lite hårdträning. Det var jag och Jonathan som skulle ut efter jobbet och köra lite backintervaller vid Hagatoppen. Tänkte jag skulle testa den branta delen på baksidan ett par gånger som omväxlings skull. 
Den är verkligen riktigt brant. Jag som har 2 delat på min S-Works Epic FSR fick köra på lättaste växeln för att över huvud taget orka upp. 

Det största problemet för mig var dock inte att jag blev trött i benen utan att det var så brant att jag nästan hade styret i magen. Det gjorde även att jag ryckte ovanligt mycket i styret för att ta mig framåt vilket gjorde att jag gled ut på sidorna väldigt lätt. 
Jag lyckades köra upp hela vägen en gång utan att sätta ner foten men på sista så fastnade jag med ca 30 m kvar och gled in i buskarna och lyckades inte svänga tillbaka och fick gå upp resten.

Blev 4 gånger upp för den vanliga backen också. Jonathan flög upp för backen medan jag körde som en trött diesel.

Blev lite naturliga intervaller på hemvägen och där hängde jag på bättre som vanligt. Jag måste verkligen gå ner i vikt om jag skall orka hänga på lite bättre uppför. Tror jag har svårt för att bli så mycket starkare.

Inga kommentarer: