onsdag 23 augusti 2017

På med ett par Roval CLX 32 Disc tubular

Crosssäsongen närmar sig så det var dags att damma av min Crux Expert X1, har ju knappt kört den sen i vintras.
Idag tänkte jag att jag skulle ta fram och premiärköra mina Roval CLX 32 disc tubular hjul också.
Det börjar ju bli dags och köra in dem och se till att tuberna sitter kvar i kurvorna också.
Blev riktigt fint när de satt på.

Det kändes att det blev lite lättare i igångdragen och lite livligare och rappare cykling då de är skapligt mycket lättare än originalhjulen.
Blev dock bara jobbpendling idag så jag han inte testa dem fullt ut.
Planen var att testa dem ordentligt på crossträningen i Sköndal i morgon men det sket sig då vi skulle ha föräldramöte i morgon så det får vänta till nästa vecka.
Skönt och få köra på dem lite idag i alla fall. Ska bli kul och få testa dem på race sen.


Inga kommentarer: