lördag 19 augusti 2017

XCO Under Construction nu på film med Garmin VIRB

Har fått en hel del frågor på hur banorna ser ut här runt Sollentuna och Väsjöbacken så på allmän begäran tänkta jag att jag skulle filma ett varv på varje bana.
Så idag började jag med den nya banan runt Väsjöbacken som heter Under Construction på Strava. Den är ca 4 km lång och ganska teknisk och en hel del upp och ner.
Det hade regnat en hel del på natten och morgonen så banan var lite hal men som tur var inte så lerig.
Blev ett skapligt hårt varv runt.


Blev 2 varv till sen för att få lite mer träning. Den är riktigt rolig och utslagsgivande bana, det är inte många ställen som det går att vila på så den tar ut sin rätt.

Avslutade med att köra ett varv upp till toppen av Väsjöbacken för att få lite höjdmeter.

Skönt att få kräma ur benen lite gran. Det var lite småmullet och kallt när jag starta då det precis hade regnat så jag tänkte att det räcker med en vattenflaska. 
Men sen kom solen fram och den flaskan försvann ganska fort. Blev lite torrt på slutet.

Inga kommentarer: