tisdag 15 augusti 2017

NICK Spåret med Garmin Virb Ultra 30

Idag blev det snabbdistans till jobbet. Körde den vanliga fina vägen runt Edsviken och Hagaparken. 
På vägen hem så blev det ett varv på NICK Spåret vid Ursvik. Det var ett tag sen jag var där och körde. Tänkte jag skulle testa min Garmin VIRB Ultra 30 och se om jag kunde få film på ett varv av banan.
Tyvärr kom jag iväg lite sent så det han börja bli lite mörkt så jag vet inte om det blev så jättebra, men alltid kul att ha varvet på film.



Lyckades som vanligt köra fel några gånger också men jag förlora inte så mycket tid på det. Det som grämde mig lite var att jag inte kom uppför stenhällen som jag har klarat en massa gånger förut. Fick bli att ta den på hemvägen, ville ju inte åka därifrån utan att ha kommit uppför den lilla slänten.



Förut har man kört upp på högersidan men det har blivit så uppkört där så nu går rakt på bättre.

Kändes som jag var lite ringrostig på hardtailen idag. Bra träning dock att köra stelt.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Tror det skulle vara roligare att se filmen om du hade en chestmount. Som det är nu känns den inte riktigt njutningsbar att titta på, sitter på styret?

Per Kumlin sa...

Jag är lite inne på att skaffa ett hjälmfäste men det kanske blir bättre med ett chestmount. Japp den sitter framför styret nu.