lördag 17 november 2018

Maxtest på Monarken

Idag blev det inte många knop gjorda här hemma. Tog sovmorgon till 10:30 sen har jag bara varit hemma med barnen då Eva varit ute med en kompis.
Både jag och småttingarna var sega så vi kom inte utanför dörren på hela dagen.

När Eva kom hem så täntkte jag att jag skulle få lite träning gjort. Då jag haft viloperiod ett tag nu så tänkte jag att det var dags att köra ett maxtest för att se hur formen låg till.
Började som vanligt med 20 minuters uppvärmning med först 50 i kadens sen 70 och sist 90 innan jag drog igång själva testet.
Startade på 270 watt sen var det bara att öka 22,5 watt varje minut tills jag dog.
Idag kom jag bara upp i 450 watt och det bara i 4 sekunder.
Dock så var det 32 sekunder bättre än förra gången så det har gott åt rätt håll trots att jag vilat så det känns bra.

Fick 182 i maxpuls och det var bara 1 slag högre än vad jag fick igår när jag pendla och inte tyckte jag tog i så mycket.

Får se om jag kan få upp formen så jag kan komma upp i 495 watt som varit mitt max förut. Brukade landa på några sekunder vid 472,5 watt förut så det är minst 1 minut upp ditt.
Se om jag kan fixa det till nästa år. Men det viktigaste för mig är att få upp tröskeleffekten nu. Så det blir mitt huvudmål att träna på här under vintern.

Inga kommentarer: