torsdag 15 november 2018

Dags för ett Monarkpass med 40/20

Då var det dags för ett intervallpass. Har haft viloperiod sen Stockholms CX helgen för snart 4 veckor sen men nu börjar det bli dags att komma igång igen.
Fick bli ett intervallpass på Monarken med 40/20 x6 i 4 sett på runt 410-420 watt.

Kändes lätt första och andra settet men på tredje började det bli lite svettigt på de sista intervallen.

Sen var det dags för sista settet. Tänkte att jag skulle se om jag orkade 10 intervaller men det fick räcka med 8:a då pulsen drog iväg upptill 175.

Tänkte att det behövs inte köras till max redan nu. Jag har ju haft en benägenhet att köra för hårt och gå på rött på slutet.
Tror det sliter mer än vad det ger i alla fall så här tidigt på säsongen och på sådana här pass om man ska köra det ofta.
Blev skapligt trött i alla fall.

Tror jag ska försöka köra lite mer tröskelpass här i vinter också. Det känns som jag har en ganska bra spurt och kan köra ganska hårt i någon minut men ligga på en längre tid verkar jag ha tappat en del på.
Får se vad jag kan hitta på för att bli bättre där igen. 
Jag körde mycket 20 minutare och 8/2 or med olika kadens ett tag förut och det verkar hjälpa till bra.
Såhär blev dagens pass pulsmäsigt, sågtandat och fint.





Inga kommentarer: