tisdag 27 november 2018

Test av Hell Hath No Fury Sufferfest

Tänkte jag skulle testa ett pass på Sufferfest ikväll. Blev som vanligt lite ont om tid då Oskar skulle på karate och Emilia skulle vara med mig på kvällen. 
Så det fick bli ett pass efter Oskars karate.
Som vanligt så tog jag nog ett för hårt pass. Hade lite över en timme på mig så det blev Hell Hath No Fury som skulle vara ett endurance pass med inslag av ganska hårda intervaller runt VO2max. 
Så nu var det dags att köra sig trött på den här.


Var lite svårt att hålla effekten då både kadens och effekt ändrades ganska mycket under passet och det är ju lite fördröjning innan det visas på displayen så det gick lite upp och ner.

Gick bra de första 2 intervallerna och jag låg nog mer över än under den effekten jag skulle ha. Men sen på sista så var det en 4 minuters VO2 max intervall som jag är dålig på och där orkade jag inte riktigt utan fick ta en fuskpaus.

Blev lite jobbigare än vad jag hade planerat ifrån början men det blev nog bra träning ändå.
Kul är det och köra och testa lite nya utmaningar.

Inga kommentarer: