måndag 12 november 2018

Bad i Eriksdal och storstädning i cykelrummet

Hade tänkt cykla ifrån början men motivationen fanns inte riktigt där när jag titta ut genom fönstret och såg det grådaskiga regnvädret.
Det blev storstädning här hemma och jag försökte få lite rent i cykelrummet också. 
Av någon mystisk anledning så har resten av familjen fått för sig att det är ett sopprum så det har blivit helt överbelamrat med skit.
Nu har jag i alla fall sorterat bort det mesta och det som tillhör någon annan har fått ta hand om det själv eller så har jag slängt det.

Det finns fortfarande en massa kvar att göra men nu kommer man i alla fall in utan att behöva snubbla på något.

Ville röra på mig lite idag i alla fall så vi åkte hela familjen till Eriksdalsbadet och plaska runt där i äventyrsbadet ett par timmar. 
Det var grymt mycket folk där när vi kom, antagligen fler som inte ville vara ute i skitvädret.

Övningsimmade lite med Oskar och han blörjar ta sig fram lite bättre men han sprattlar fortfarande för mycket för att han ska orka simma några lägre bittar.

Kul att se att det går framåt. Han vill ha roliga utmaningar så han fick åka stora vattenrutschbanan själv och sen simma in till kanten utan att nudda botten och sen hålla sig flyttande ett tag.. 
Det var inga problem så nu kan han åka där själv.

Emilia ville bara vara på det grunda vattnet i början och ville inte alls åka vattenrutschbana. Det var bara för stora barn sa hon.
Sen testade hon en gång och sen var det kört. Då skulle hon åka upp och ner resten av eftermiddagen.

När vi var klara med badandet så åkte vi till mina föräldrar i Farsta och firade fars dag. 
Det blev middag på O’learys där i centrum.

Trevligt och komma ut och käka med familjen.

Inga kommentarer: