söndag 18 november 2018

Idag blev det Kompiscross vid Högdalstippen

Idag var det cross ute vid Högdalstippen. Det var dags för den 8:e deltävlingen i Kompiscrossen och Hans Mård hade gjort en rolig och brutalt utslagsgivande bana med mycket upp och ner och skrååkning.

Vi var runt 30 pers som skulle köra 5 varv på den hårda banan.

Jag kom iväg ganska bra i starten som gick uppför en bitt. Sen körde man in i skogen nerför på skrå på ett riktigt roligt parti. Hängde med bra där så länge det gick utför. Sen kom man ner till en väg och skulle köra upp igen för en brant backe där man fick springa och då tappade jag som vanligt.
Hade Mats Allestrand framför mig och jag lyckades hänga på honom i ca 1,5 varv men sen tog jag helt slut.

Det är få gånger jag önskat att jag hade en lättare växel men idag var en sån dag.
Jag fick ta i max för att över huvud taget komma upp för backarna. Jag körde i stort set på lättaste växeln hela tiden för när det gick utför så behövde jag återhämta mig för att komma upp för nästa backe.

Jag märkte att jag körde lite bättre på de tekniska partierna som vanligt men så fort det började gå uppför så stumma jag till.
Björn kom och körde om mig efter ca halva racet och jag orkade inte hänga på alls.
Fick lägga mig i mitt eget tempo sen och hoppas på att jag skulle slippa springa i backarna.
Lyckades hålla min position efter Björn sen så det får jag ändå vara nöjd med. Jag tog i så gott jag kunde och skulle inte klarat att köra bättre idag.
Tror jag kom in på en 12 plats eller något sånt efter 5 varv.

Pulsen var inte så hög idag. Hade 168 som högst och ett medel på 159.

Vet inte om maxtestet kan ha gjort att jag inte lyckades få upp pulsen. Ibland så kan det vara tvärt om för mig att jag kör skitbra och får upp pulsen lätt dagen efter ett maxtest.

Sen var det bara att köra hem och ta en grundlig tvätt på bilen också för den såg ut som skit efter allt regn som har varit här. Så nu är den ren och fin igen.




Inga kommentarer: