fredag 23 november 2018

Testa Garmin Vector 3 på Monarken

Idag så blev det till att testa mina Garmin Vector 3 pedaler på Moarken. Nu har ju vintern i stort sett kommit så jag lär inte använda min racer nu innan våren kommer fram igen.
Tänkte jag skulle se om det är någon skillnad på mina Monark Watt gämfört med mina Vector 3 watt.

Körde ganska lugnt men det blev 2 enminutersintervaller på strax över 400 watt så det var ingen maxning.
Blev ett par kortare på 5 sekunder på lite över 1200 watt också för och se om jag hade lite punch i benen också.

Det verkade som min Garmin pedaler var ganska nära i effekt som min Monark. Jag hade den inställd på 3 sekunders sampling och den gick lite mer upp och ner än var Monarken gör vid hastiga kadens sänkningar/höjningar.

Tänkte jag skulle testa att göra ett Sufferfest Full Frontal, 4dp test i morgon för att få ett bra test att utgå ifrån när jag ska sätta upp träningen sen. Har bara kört max 20 or förut så jag får se om det här ger några annorlunda värden.

Inga kommentarer: