fredag 16 april 2021

3 varv på Bruket

Ikväll blev det träning med MTB Täby. Vi skulle köra vid Bruket och köra 3 varv på XCO banan där.
Jag blev lite försenad då vi skulle samlas vid 18:00 och jag hade fastnat på jobbet. Det var bara att gasa på dit men jag missade dem precis. Han dock genskjuta dem efter första stigningen och kunde ta rygg på Tommy Varg.

Planen var att köra i G3 tempo så det skulle inte vara i tävlingsfart. Jag gasade nog lite för mycket för att det skulle vara G3 för mig, dock ingen maxning men det kändes som jag flåsade lite för mycket för att det skulle vara bra.
Vi hade återsamling och lite vila efter varje varv så det var bra så det inte blev för stora luckor.

Kändes helt ok i benen idag men jag tyckte det kändes lite halt. Vet inte om jag hade för mycket luft i däcken för jag han inte kolla då det var lite bråttom.
Eller så var det bara min teknik som inte satt idag för jag tyckte jag for runt på stigen lite för mycket för att det skulle kännas bekvämt.
Kändes som stenarna och rötterna var halare än vanligt.

När intervallerna var klara så fick jag trevligt sällskap av Patrik på vägen hem.
Blev en skapligt lång runda på 43 km


I morgon blir det lite lugnare igen. Ska se om jag får med mig Oskar till Väsjöbacken efter jobbet.

Inga kommentarer: