söndag 4 april 2021

Grymt fint distanspass

Idag blev det äntligen dags för ett distanspass på racern. Rocket Racing Sweden skulle ta en till tur ifrån Brottby och den här gången lyckades jag vakna i tid.
Kunde inte bli bättre än så här trevligt sällskap och grymt bra väder.

Vi körde på nya vägar för mig ut mot Roslagskulla via Runsättra och Largen. Riktigt fina små slingrade vägar i ett böljande landskap med fin natur.

Blev ett lugnt pass för det mesta men sista milen så blev det lite backintervaller uppför Norrhall. Jag fick ihop 5 intervaller en bit över tröskeln. Där åkte pulsen upp ganska bra och det kändes i benen.
Vi fortsatte lite lugnt hemåt efter det. Sista backen uppemot Karby blev det en sista intervall.

Carling drog igång spurten starkt men jag lyckades ta mig in på hjul. Sen med 100 meter kvar så gick jag upp och mata på så gott det gick.
Lyckades klämma ur 1131 watt som mest så det får jag vara grymt nöjd med ändå.
Vi fick ihop nästan 104 km på 3:40. Riktigt skönt pass.


Åkte sen till svärföräldrarna och möte upp resten av familjen. Blev god middag och jag han köra en sommartvätt på rallyskodan så den blev fint också.






Inga kommentarer: