söndag 25 april 2021

Oskar gasar i Väsjöbacken

Idag blev det en vända till Väsjöbacken igen med Oskar. Han hade kört Friidrott en timme vid Sollentunavallen där jag hämtade upp honom först så han fick ett riktigt träningspass idag också.
Oskar hade sagt att han ville testa att köra den första skogsbitten ifrån toppen av Väsjöbacken.
Han har klarat den en gång förra året men sen kraschat och inte riktigt vågat försöka igen efter det.
Det är den här branten som han haft lite problem med.


Vi körde på ett gäng gånger och jag stod nedanför för att ta emot tills han kände sig säker på att köra ner.
Jag hade sagt att han skulle få en hundring om han körde hela skogsbitten utan att sätta ner foten.

När han väll lärt sig den här branta delen så gick allt det andra av bara farten och han körde ner utan problem.



Så grymt att han klarade det och fått bort sina järnspöken.

Vi fortsatte att köra hela backen på framsidan 


Blev några lerrace där jag körde i skogen och Oskar körde de doserade kurvorna och branten ner på framsidan i skidspåret.
Första racet vann Oskar ganska överlägset. Där hade jag nog aldrig lyckats köra ikapp.
Sen gjorde vi det lite svårare och även Oskar skulle köra den första skogsbitten.

Det blev riktigt jämt. Jag lyckades komma in någon enstaka meter före honom.


Grymt kul och raca med den lilla krabaten.


Vi fick ihop 23 km och 676 höjdmeter på 2:12. Riktigt roligt pass och bra teknikträning för oss båda.



Inga kommentarer: