fredag 30 april 2021

Nu öppnar Väsjöbacken och Flottsbro

Idag blev det en sväng till Väsjöbacken igen. De har byggt lite nya spår där och i morgon drar de igång liftarna.
Så grymt kul att det händer grejer där nu.


Blev 7 varv upp och ner där lite lugnt. Jag börjar få till spåret på högra genom skogen nu men jag måste lära mig att släppa på lite mer. Än så länge så känns det som det är ganska bra grepp och jag har hittat ganska bra flytt genom det mesta. Det är infarten ifrån vägen som jag inte riktigt fått till än.

De har byggt lite nytt efter nedfarten ifrån den första skogsbitten också.
Lite bredare snabba doserade svängar, riktigt fint med ett litet hopp på slutet.

Det är inte bara Väsjöbacken som har öppnat i helgen. Flottsbro har öppnat också. Nu känns det som det äntligen börjar ta lite fart.
Hoppas verkligen min Trek Slash kommer snart. Är grymt sugen på att testa en riktig endurohoj.
Det är ju löjligt kul att köra nerför.

Inga kommentarer: