fredag 2 april 2021

30/15*40 uppför Alpe Du Zwift

Ikväll blev det ett tungt pass på Monarken. På schemat var det 40 stycken 30/15 intervaller på runt 130% av FTP.
Den här gången kändes det inte lika lätt som 40/20 i tisdags.
Hade lite problem då jag körde uppför Alpe du Zwift.
När cykeln stannar så stannar tiden. Det fungerade i tisdags när det inte var så brant. Men nu uppför Alpe du Zwift där det var runt 10% brant så var jag tvungen att fortsätta. Det är inte supperlätt att både skruva ner och upp motståndet på under 15 sekunder. Det blev att jag försökte köra på samma KP men trampa långsammare. 
Det blev dock lite tyngre än vad jag tänkt ifrån början. Klarade dock att köra alla intervaller på utsatt belastning men det gick tungt.


Blev ett hårt pass men skönt att kunna klara det. Fick en hel del höjdmeter också då jag körde upp hela vägen till toppen.

Inga kommentarer: