söndag 25 april 2021

Lång skogsdistans

Idag så blev det ett långt skogsdistanspass. Jag cyklade till Skavlöten där den vanliga MTB Täby träningen körs ifrån.
Det var många som skulle med och köra i de olika grupperna idag.
Jag hängde på snabbgruppen ihop om att jag skulle orka med.


Blev många fina stigar och vi körde bort mot Rösjön där vi hitta lite nya stigar. Gick på ganska fort på sina ställen och jag fick verkligen ligga i för att hänga med.
Vi råkade ut för en liten punktering så då han jag återhämta mig lite.
Kul med lite hårdkörning och att jag fortfarande orkar hänga på de här snabbpassen.

Blev en sväng uppför Väsjöbacken på vägen hem också. Tänkte jag skulle gasa ner ett par varv för att sätta någon tid.

Det verkade dock som Strava registrerade medan jag stod still däruppe så tiden blev inte riktigt som jag tänkt mig trots att jag körde ganska snabbt på ”Baksidan - långa till sportfältet”
Fick ihop ett bra pass på 67 km och 4:22 h 





Inga kommentarer: