måndag 12 april 2021

Långt och hårt med MTB Täby

Idag blev det ett långt och ganska hårt pass med MTB Täby.
Vi startade vid Skavlöten som vanligt kl 09:00 och idag så cyklade jag ditt också.
Det var Erik, Johan, Daniel och Anders som däck upp idag och skulle sätta tempo på passet.


Vi körde ut mot Bogesund och tog ett varv på blåa spåret där. Bitvis gick det riktigt snabbt och jag fick slita för att hänga med.
Var många fina stigar med allt ifrån flowiga snabba stigar till mer tekniska och steniga stigar.
Vi brukar köra runt 3 timmar i vanliga fall men idag blev det lite längre då det tog ett tag att cykla runt Bogesund. 
Lyckades som tur var hålla blodsockret i schack då jag ätit ganska stor frukost och bara tagit hälften av insulinet som jag brukar göra.
Avsluta med ett varv uppför Väsjöbacken på vägen hem.

Fick ihop 83 km på nästan 5 timmars cykling så det blev ett längt pass som dessutom var ganska hårt. Var skapligt trött när jag kom hem




Inga kommentarer: