söndag 21 november 2021

En sväng till Väsjöbacken

Idag blev det en tur till Väsjöbacken med Oskar för lite downhillträning. Det blev lite hop i de nybyggda platåhoppen först. 
De är ganska stora och 2 efter varandra. Det har blivit mitt nya mål att försöka sätta båda i en rad helt cleant och landa i nedförsbacken.
Lyckades inte med det idag. På första hoppet så kom jag över med framhjulet så det är inte långt kvar där. På andra hoppet hade jag lite mer att jobba med där fick jag inte samma flyglängd.

Oskar fortsatte att köra lite svarta leder idag också. Grymt att han vågar testa.


Det var riktigt fint och hårdpackat vid Väsjöbacken idag. Det mesta var lite underfruset så det var inte så mycket lera som tur var.


Vi körde lite race också där Oskar tog den flowiga hoppbanan och jag körde skogsvägen ifrån toppen och sen ut på hoppbanan och ner den svarta leden i skogen.
Jag vann första racet men sen tog Oskar alla vinster.

Runt 12 snåret var det dags att börja cykla hemåt och vi tog den tekniska stigen på baksidan av Väsjöbacken.

Blev ett fint pass med Oskar. Det var ett ta sen jag körde i Väsjöbacken, det var efter näst sista Capital Enduro Series sen har det mest varit cross på programmet så det var kul att få komma ut och hoppa lite.
Efter turen var det dags att göra cyklarna rena igen. Tur man har varmvatten i vanlig slang så man skonar lager och dämpare.


Efter träningen blev det en tur till Farsta för att hämta upp mamma och sen åka till pappa på ålderdomshemmet.



Inga kommentarer: