måndag 15 november 2021

FZR Segment Killer Race

Idag blev det Zwiftrace för första gången på väldigt länge.
Försökte mig på att starta i B klassen för och se om jag skulle orka mig runt. Det var 27 km som skulle köras och vi skulle klättra 321höjdmeter totalt.

Redan efter 1 km kom den första och största backen på nästan 1 km dock bara 50 höjdmeter. Det tog mig 2:20 och komma upp och jag tyckte jag drog på ganska ordentligt men hade bara 354 watt i medel på den sträckan.
Det är vad jag brukar ha på mina 20 minuters intervaller förut innan betablockerarna.

Huvudklungan försvann direkt där men jag lyckades klamra mig fast i en liten klunga där bak.
Vi körde på lite men det var ingen som riktigt ville dra så det blev lite avvaktande åkning.
På 3:e och sista varvet kom en stor klunga ikapp och farten höjdes lite och det gick ganska snabbt uppför backen. Jag lyckades hänga kvar och det var ganska böljande bana med mycket korta brytbackar.
Försökte håla mig långt framme i början av backarna för att kunna dala lite upp till toppen.
Sista 3 km gick det riktigt fort och jag fick gräva djupt för att hänga på rulle. 
Lyckades ta mig i mål skapligt långt fram i den klungan så jag får vara nöjd.
Skönt att jag lyckades hänga med skapligt i all fall.


Resultat finns här ifrån hela racet.

Inga kommentarer: