torsdag 23 december 2021

Alpe du Zwift och Tronebike

Idag blev det backintervaller uppför Alpe du Zwift.
Tänkte jag skulle samla ihop de sista höjdmeterna för Tronbiken då jag bara hade 1040 meter kvar idag.
Startade med en hård 20 minuters intervall i början av stigningen.


Försökte hålla runt 300 watt men det var riktigt tungt idag. Planen var att köra 2 intervaller till runt 280 watt upp till toppen men mina ben ville inte riktigt idag.
Blev många småintervaller runt 270-280 istället.

Fick tillslut den där Tronbiken så nu behöver jag inte köra så mycket uppför längre.

Var skapligt trött efter den här rundan trots att det inte kändes som jag kunde ta i så mycket.
Kom upp på 1:02 så tiden var skaplig ändå trots alla pauser.

I morgon är det julafton så jag tror det blir lugnt då för min del.

Inga kommentarer: