lördag 18 december 2021

Då har Logitech G29 kommit

Först blev det en sväng till Cykloteket för att inhandla ett pulsband till min Garmin Fenix 5 och Edge 1030 då den börjat bli lite glappig och visar konstig puls om vart annat.
De hade några inne som tur var så det var bara att köpa en. 
Sen blev det en tur till El-Giganten. Min nya Logitech G29 ratt hade kommit till min PS 5:a som jag beställde på black Friday.
Nu var helgen räddad.

Hade lite problem och få den att fungera i början. I manualen stod det bara koppla in kablarna och sätt i strömmen och starta.
Det hände ingenting så jag började googla på connection troubleshooting Logitech G29 PS5 men hittade inget direkt.
Sen tittade jag lite närmare bakom ratten och där fanns det en liten knapp som knappt syntes som var inställd på PS3.


Det var bara att flytta den så gick den igång. Körde lite WRC 10 med Oskar.

Shit det var riktigt svårt att köra. Det kändes som man sladda ut så lätt och man fick göra stora rattutslag för att rädda upp det och det var lite krångligt ifrån soffan.
Men riktigt kul att köra. Nu gäller det bara att få lite snits och känsla för det så jag kan gasa på lite mer utan att flyga ut.

Oskar körde nästan om mig med den vanliga kontrollen så jag får börja öva lite här.



Inga kommentarer: