tisdag 7 december 2021

Äntligen har det gått upp lite i aktiedepån

Idag vände det ordentligt på börsen. Sen 19 november så har det störtdykigt för mig och jag har gott back lite över 100000:- 


Mycket är för att jag legat ganska tung i Evolution som har gott riktigt bra och legat över 300% sen kom något snille på i USA att han ville smutskasta Evolution och den störtdök.

Börsen generellt började gå neråt också efter att mycket har legat ATH och varit ganska övervärderat under året så det var inte helt oväntat.

Jag har dessutom haft lite investerat i Tobii som har halverats nästan.


Det beror som tur var inte på att aktien gott dåligt utan att de har gjort en split och delas upp i Tobii och Dynavox.
Dynavox andelarna kommer dock inte förens på torsdag så då borde det gå upp lite.

Men idag gick det riktigt bra. Blev all time high för en dag för mig. Skönt och få se lite blått i portföljen.


Får hoppas det fortsätter så. Är som tur var långsiktig så jag är beredd på att det kan gå ner igen och är inte orolig.

Har hunnit ta en tur till Cykloteket och hämtat ut min Trek Slash 9.8 som varit på vinterservice också.
Nu spinner den som en katt igen. Stort tack för snabb och professionell servise.

Blev lite träning på kvällen också efter att småttingarna lagt sig. Blev en timme på Monarken med ganska lugna intervaller strax under tröskeln.

Inga kommentarer: