onsdag 22 december 2021

Första Zwiftraceet på länge

Blev lite lunchcykling för ovanlighetens skull. Tänkte jag skulle testa på ett Zwiftrace. Det var ett tag sen. Har inte kört sen förra vintern, har mest blivit intervallpass sista tiden på Zwift.
Tänkte jag skulle försöka mig på en platt bana så jag kanske skulle orka med. Det fick bli Zwift - EMU Japan Race (B) som var 29,5 km långt och 144 höjdmeter.

Gick ut lite för hårt och försökte vara med långt fram med det blev lite för mycket jojo. Efter halva racet så vek jag ner mig då jag inte ville gå för mycket på rött så här tidigt när jag precis har kommit igång efter vilan.
C åkarna kom ikapp efter ett litet tag och de körde på ganska snabbt också. Var nog ett gäng som hade valt fel kategori där som vanligt för top 10 där hade runt 3,5 watt/kg för hela racet.
Såhär såg min kurva ut. Blev 3 km paus efter att jag släppt klungan sen gasa jag på igen.

Blev riktig hårdkörning på slutet och jag hängde med ganska långt fram ändå så det får jag vara nöjd med.

Inga kommentarer: