söndag 12 december 2021

Skogsdistans ifrån Skavlöten

Idag blev det skogsdistans ifrån Skavlöten med MTB Täby.
Det var ett tag sen jag körde mountainbike. Har ju varit mycket cross på sista tiden och lite enduro. Tror det var någon gång i början av oktober jag körde sist på min Top Fuel

Blev bilen till Skavlöten då det var ganska halt på vägen och jag hade inte dragit på dubbdäcken än.
Vi kör institut det bara skog och där brukar det oftast inte behöva dubbdäck i alla fall inte på de mindre stigarna som inte blivit uppgådda.
Det var stigfinnare Erik Vrang som visade spåren idag och då blir det alltid grymt fina stigar.

Det var perfekt väder att köra i idag. Någon minusgrad och hårdpackat i stort sett överallt idag.
Det var bara några få stenhällar som det var lite is på annars var det lagom bra grepp överallt.

Det är sjukt kul och köra när det är såhär fint. Sen när det kan vara lite småhalt på sina ställen men ändå så man har bra kontroll så är det grymt och kunna sladda runt lite och få upp tekniken.
Blev ett litet glöggstop efter halva turen då Rüdiger var snäll och tog med sig lite till alla.

Blev en riktigt fin runda att komma igång med efter nästan 3 veckors viloperiod.
Kul och komma ut i skogen och köra också. Top Fulen är ju så mångsidig så den klarar allt ifrån snabba enkla grusvägar till riktigt tekniska och branta utförskörningar. Hade jag bara fått äga en cykel skulle mitt självklara vall vara Top Fulen.
Såhär såg dagens runda ut. I stort sett bara skogsstigar.






Inga kommentarer: