söndag 19 december 2021

Magisk skogsdistans

Idag blev det ett långt distanspass för att vara mig nu förtiden.
Skulle köra med MTB Täby vid Skavlöten, viste dock inte om jag skulle ta bilen eller inte.
Det såg ut och bli riktigt fint väder och det hade torkat upp här utanför efter allt slask igår.
Så det fick bli cykel dit.
Vi blev ett fint litet gäng som skulle ut i 3 timmar och sladda.


Det blev stigmaster Erik Vrang som visade oss runt till alla smultronställena. Det var riktigt fint och hårdpackat idag så det gick att ösa på ganska bra.
Blev lite högre tempo den här veckan än förra så jag fick ta i en del för att hänga med.
Hornen växte ut på mig och det blev lite tight körning med omkörningar på tekniska partier. 
Så grymt kul. Jag har ju varit lite av en spurtare förut och gillar när det blir lite tight och körning axel mot axel.
Fick de flesta och hänga med på mina barnsliga tilltag.
Ricky Klingvall bjöd upp till dans flera gånger.
Jag tänker inte på det som träning utan det är bara grymt kul och fightas och försöka hitta andra spårvall att ta sig om på. Men det blir nästan maxpuls och riktigt bra teknikträning på köpet.
I mountainbike är det oftast svårt att komma om så då gäller det att hitta alternativa spårval som samtidigt inte tar så mycket energi att komma om på.

Vi han med ett par punkteringar mellan stenarna också. Var ganska stökigt på sina ställen så det blev nog ett par genomslagspunkor.

Det var som tur var ganska bra grepp på de flesta ställena. Ibland såg det nästan ut som blankis på sina ställen men det gick att rulla igenom.
Blir bra teknikträning också och försöka rätta ut spåren och hitta balansen.

Vi kom tillbaka lite efter 12 till Skavlöten sen var det bara att cykla hem.
Blev en vända uppför Väsjöbacken också då det inte var någon snö på grusvägen upp där. Det var dock snö på framsidan.

Fick ihop 4:22 och 66 km körda. Grymt fint idag och riktigt kul att köra.

Blodsockret var också riktigt bra. Har börjat äta en hel del sött precis innan jag börjar träna och det verkar fungera ganska bra när jag har aktivt insulin i kroppen.







Inga kommentarer: