lördag 5 februari 2022

Hårt nattpass

Ikväll blev det lite träning för en gångs skull. Kom hem lite sent och sen var det dags att lägga småttingarna. De vill ju göra allt annat än och sova.
Fick till slut i säng de små liven så 22:30 hoppa jag upp på monarken och körde ett Zwiftpass.
Det fick bli Zwift - SST (Short) där man körde strax under tröskeln. Det var 5 min på 285 watt och sen lite lättare 5 minuter på 265 watt och jag körde 4,5 sådana så det blev 45 minuter hårdkörning och lite upp och nervarvning på det.

Som vanligt när jag inte tränat på ett tag så åkte pulsen upp mycket. Närmade mig nästan max på slutet så det var lite väll hårt för att vara ett pass under tröskeln.
Får ta ett nytt test snart och se om jag behöver justera ner mina värden eller om det bara var för att jag inte tränat så mycket. Jag vet ju att effekten brukar gå ner och pulsen upp när jag vilat lite förut och sen kör jag några dagar och sen har de återgått till det normala.

Har dock blivit lite väll mycket vila i januari så det kan hända att det gott ner också.
Skönt och få lufta ur ben, lungor och huvud i alla fall.




Inga kommentarer: