måndag 28 februari 2022

Snörace

Idag blev det ett långt snörace med MTB Täby. Vi möttes upp vid Skavlöten som vanligt vid 09:00. Jag hade nästan en timmes cyklades ditt också.
Vi fick grymt fint väder och Erik visade som vanligt upp fina stigar.


Det hade nästan gott att köra utan dubbdäck idag. Det var bara på några få ställen där det var lite halt.
För det mesta var det ganska hårdpackad snö.


Men på en del ställen var det riktigt tungtrampat och man fick ta i för att över huvud taget ta sig fram.

Blev ganska mycket hårdkörning idag speciellt när det var tungtrampat. Fick slita ganska ordentligt på sina ställen.
Var ute i 5:15 men det blev bara 4:37 som det cyklades. Blev dock lite springandes med Emilia på hemvägen då jag mötte upp dem vid Edsbergs slott.


Mitt blodsocker var lite småhögt innan jag började köra idag. Jag brukar ta 8 ie i vanliga fall till frukost när jag inte tränar. Har de senaste gångerna tagit 5 ie men fortfarande blivit låg på passet.
Idag tog jag bara 4 ie men jag tyckte inte jag åt så mycket då jag inte hade någon jos som jag brukar ta ett glas av.
Trots att jag körde hårdare idag så behövde jag bara en stor flaska sportdryck under hela passet.


I somras när jag körde så fick jag dra i mig hur mycket som helst. Då kunde jag dra i mig 2 flaskor sportdryck och en stor godispåse på 200 g och ett gäng gels och fortfarande vara hungrig.
Vet inte om jag har fått igång fettförbränning nu eller hur det kommer sig att jag kunde köra både ganska hårt och länge på bara en flaska sportdryck.
Ibland är diabetesen inte helt beräknerlig då det kan skilja ganska mycket ifrån gång till gång.

Blev en riktigt fin tur idag med mycket roliga stigar som vanligt. Han med 70 km på dagens pass.



Inga kommentarer: