söndag 6 februari 2022

Isracing

Idag blev det isracing på dagens distanspass med MTB Täby.
Det var typ blankis på alla grusvägar ditt.


Jag var glad att jag hade dubbdäck idag för det hade inte gott att köra utan. Oftast har det gott att köra på sidorna men det hade inte lyckats idag.

Vi blev ett litet gäng som skulle ut och halka runt.

Det var is på de flesta ställen i skogen också men det var inte riktigt sådär snorhalt utan det var skapligt grepp ändå så det gick att köra på ganska bra.
Var inte så farligt blött heller så det var skapligt snabbkört idag.

Grabbarna körde på hårt idag så jag fick slita för att hänga med. I vinter har jag lyckats hänga med ganska bra och har inte behövt äta så mycket under passet.

Men idag fick jag dra i mig en hel stor godispåse, 2 gel och en stor flaska sportdryck för att hålla blodsockret i schack.

Kul att jag orkade hänga med hela turen trots att blodsockret var på den låga sidan och riktigt kul att sladda runt på isen.





Inga kommentarer: