onsdag 2 februari 2022

Besök hos stackars far

Blev en helkväll hos min stackars far. Han har tyvärr gett upp och vill varken äta eller dricka.
Det är så tragiskt att se han i ett sånt dåligt skick.
Han har ju alltid varit den starka som gör allt själv och aldrig ger upp.
Det har tyvärr gott så snabbt här på slutet också då han fick Covid. Han fick tyvärr Parkinson för några år sen och var redan i ett dåligt skick då han inte längre kan röra sig så mycket och är väldigt stel.


Jag satt med honom och läste en bok högt för honom bara för att han skulle höra att jag var där med honom.
Det känns så overkligt att han har blivit så dålig så snabbt.
Jag vet att han är gammal och det är livets gång men man vill ju att han ska sluta med flaggan i top och inte så här.
Det var bara några veckor sen så var han skapligt pigg och körde både schack och Yatsy med mig och kunde ta sig fram själv hjälpligt med rullstolen.

Han lös alltid upp när jag kom för jag var den ända som kunde spela Schack med honom som han älskar.

Nu ligger han bara i sängen och kan inte prata eller kommunicera ordentligt.
Så ledsamt och se han tyna bort så här.

Inga kommentarer: