fredag 27 maj 2022

Basket och Väsjöbacken i regnväder

Idag var det fullt upp. Oskar skulle ha basketmatch halva dagen.
Jag fick äran att vara tidtagare på matcherna.
Oskar spelade bra och gjorde ett mål och var med i matcherna bra och passade fint.



Blev lunch på MOS innan jag skulle vidare till Elgiganten för att se om jag kunde reklamera min gamla tandborste som slutat fungera.
Den var nästan 2,5 år men jag hade fått byta den någon gång förut då batteriet tog slut hela tiden.
Riktigt bra service och jag fick ett tillgodokvitto som jag kunde köpa ny för utan problem.
Nu blev det Oral-B:s nya iO series 9s. Hoppas den håller bättre än den gamla Philips Sonicare Diamondclean som var bra när den väll fungerade men batteriet höll inte länge på den. Tror min dog 3-4 gånger.

När jag var klar på Elgiganten så var det dags att cykla. Tänkte jag skulle ta en runda till Väsjöbacken och hoppa lite.
Precis när jag kom utanför dörren så börja det ösregna.
Men nu var jag redan ombytt och påväg så det var bara att gilla lägget.
Fick se regnbågen i alla fall.

Blev ganska halt så jag tänkte jag kunde öva på tekniken i skogen så jag får lite känsla hur det är att cykla nedför när det är halt och stenigt med lite rötter.
Den här som är ganska lätt när det är torrt blev riktigt svår för mig då det var en avskalad rott på sniskan precis innan en brant stenhäll.

Blev lite hoppande i dubbelhoppen också. Fick till ett riktigt bra hopp och jag tror nästan jag var över med båda hjulen en gång. Landningen kändes väldigt mjuk och fin i alla fall.
Men som jag brukar säja till Oskar, 1 gång ingen gång så jag måste få till den några gånger till.

Får öva tills det sitter i ryggmärgen.


Inga kommentarer: