lördag 21 maj 2022

Blev 3,5 timme i Väsjöbacken idag

Idag blev det en halvdag i Väsjöbacken. Köpte på mig ett säsongskort då det är så nära ditt och kul att köra nerför.
Tänkte jag skulle öva på dubbelhoppen där. Fick sällskap av Mikael och Stefan så det var riktigt kul att kunna pusha på varandra så man vågade ta lite mer fart och höjd.
Var riktigt ringrostig i början för jag har svårt att få bort de gamla XC och maraton vanorna som suttit i nästan 30 år där man vill ha hjulen i marken och svälja alla hopp.
Fick knappt någon höjd alls i början. (Filmat av Mikael)



Men vi körde på ganska mycket där och det började släppa lite på slutet. Fick mer höjd men hade inte tillräckligt med fart men jag fick över framhjulet på båda så det är inte långt kvar.

Målet är att få in det i ryggmärgen så jag inte behöver tänka på det och sätter det varje gång.
Lyckas jag få in tekniken och tajmingen ordentligt så blir det lättare att överföra på andra hopp sen också.
Vill kunna ta de större hoppen på Freeride i Flottsbro och Twister och Barbro i Järvsö.

Vi körde lite i skogen också och jag börjar få till krokodilen nu också utan att behöva kämpa mig igenom nu, riktigt skönt.

Blev mycket hopp och lek och tiden drar iväg fort när man kör tillsammans så det blev 3,5 timme i backen där.

Nu får jag hoppas att jag orkar runt Lida Loop i morgon.

Inga kommentarer: