lördag 7 maj 2022

Test av endurobanorna i Resarö

Idag blev det en sväng till Resarö för att testa morgondagens enduro CES banor med Fredrik och Tommy.
Det var 9 ganska korta banor som skulle köras och de var ganska så tekniska redan när de är torra.
Nu hade det regnat en del så det gjorde det lite extra spännande.
Var en hel del stenar och rötter på banorna och en hel del på skrå också.
Tommy och Fredrik visade hur man skulle köra.

Det var grymma stigar som hade en hel del utmaningar 

Jag har lite problem med att jag fegbromsar när det är brant i stället för att bromsa hårt där jag har fäste och sen ta fart genom de tekniska partierna.
Går ju oftast lättare att bara flytta över hinderna med lite fart än att bromsa och sjunka ner mellan stenar och rötter och tappa fäste. 


Det var riktigt roliga banor och det kommer bli utmanande i morgon. 
Jag hoppas jag kan lämna huvudet hemma i morgon och våga släppa på lite mer. 
Slashen är ju grymt stabil det är bara att jag ska våga lita på den.
Den har ju svalt allt jag kastat på den hittills utan problem. När jag väll vågar köra på passager som jag tvekar på först för de har sett för branta eller tekniska ut så har det gott riktigt bra också.





Inga kommentarer: