måndag 9 maj 2022

Idag gick börsen lite knackigt igen

Idag var ingen rolig dag på börsen. OMX30 ner 2,4 och DJ USA hela 3,44% ner.
Jag tror det blev rekord sämst på en dag för mig med nästan 40K back på en dag.

Det har inte gott bra det här året för mig. Ligger 358k back bara i år och totalt 29%

Ligger mer under än index som är på nästan -21% men då har jag ganska mycket tillväxt bolag i portföljen så det var ganska väntat.

Jag har inte sålt av något då jag fortfarande tror på bolagen och många har haft bra rapporter 
Har varit lite osäker på om jag borde skalla ner på de tillväxtbolagen där jag har haft mest pengar i.
Nu har det inte blivit så utan jag har helt enkelt inte sparat något mer i dem utan satsat mer på lite mer stabila bolag.
Har blivit lite mer sparande i Axfood, Tele2, SSAB och Thule som har ganska bra utdelning.

Hoppas det vänder snart men jag har ingen brådska. Jag fortsätter att månadsspara som vanligt.
Får se det som rea nu och köpa på så mycket det går. När det väll vänder sen så har jag många aktier som kan växa och det lär sätta fart på tillväxten.
Men som det ser ut nu så lär väll det inte hända i år.

Det började gå upp lite i mars men sen vände det neråt igen.



Inga kommentarer: