torsdag 19 maj 2022

Väsjöbacken x5

Idag blev det lunchträning i det fina vädret. Tänkte jag skulle passa på när det äntligen blivit lite varmt.
Första gången för i år jag kunde köra i kortärmat och kortbyxor.
Blev en sväng till Väsjöbacken för att köra ett väckpass inför Lida Loop. Den har ju en härlig liten startbacke så jag ville vara lite förberedd på en snabb start med det lilla jag har i benen för det.

Blev 5 gånger upp på max och jag växlade lite mellan tung och lätt växel.
Grymt jobbigt.


Körde downhill/endurospåren ner för att få lite teknikträning. Kände att det var lite halt i gruset med XC däcken så jag vågade inte släppa på allt för mycket.
Kändes ändå som det gick ganska bra. Tiderna nerför verkar Strava ha räknat in när jag rulla runt på toppen också för de var minuter efter det som jag brukar ha när jag kör på där.
Top Fulen fick åka hårt både upp och ner idag.

På kvällen var det AW med Retune på ett ställe som hete just AW.
Grymt kul och träffa alla kollegor igen. 
Blev lite mat och en massa snack med alla. Blev svårt och slita sig när jag skulle hem sen. Fastna överallt på vägen ut. 




Inga kommentarer: