onsdag 4 maj 2022

MTB Täby KM vid Anstaltsbanan

Ikväll var det KM med MTB Täby vid Anstalten i Åkersberga.
Vi skulle köra en bana på ca 3,5 km som skulle köras 4:a varv för oss veteraner. Banan var platt och fin så den passade mig bra och det var snustorrt.
Han köra 2 varv innan starten så jag inte skulle få några överraskning. 
Det fanns ett ställe med ett A och B spår men den var Inge farlig som tur var. Sen var det ett litet stenparti i en uppförsbacke som var lite klurig.
Det gällde att komma in i rätt linje där för att få en smidig resa upp.
Sista biten av banan var riktigt kurvig och flowig och rolig.

Var ett stort gäng som skulle köra så det var riktigt kul.
Kom iväg bra för att vara mig.
Gick ut ganska hårt och det straffade sig lite och jag blev omkörd av några på.
På 3 och 4 varvet så fick jag sällskap av Anders Lindqvist. 
Han var starkare än mig men jag lyckades hålla mig kvar på de tekniska partierna. Han köra köra om innan den tekniska stenpartiet på sista varvet sen var det bara att försöka hålla det. 
Var riktigt roligt att köra idag, grym bana och grymt arrangemang.

Fick slita ordentligt idag och pulsen gick upp bra också för att vara mig så jag kunde inte gjort så mycket bättre.





Inga kommentarer: