tisdag 10 maj 2022

Arlanda Reverse

Ikväll var det dags för landsvägsrace på min favoritbana på Arlanda Testtrack. Ikväll kulle den köras åt andra hållet och hete därför Arlanda Reverse.
35 minuter plus 1 varv skulle vi köra ikväll.

Nu hade det börjat regna lite innan vi skulle starta så det skulle bli spännande och se hur det skulle gå.


Starten gick och det var lite avvaktande i början men redan efter ett par varv så kom 3 åkare iväg. 
Jag hade inga krafter alls att hänga på där.
Tänkte dock att då de drog iväg så tidigt så borde vi hinna ikapp då banan är så platt och lättåkt.

Efter ett par varv till så kom ytterligare ett större gäng iväg på 8 pers. Den missa jag tyvärr då jag låg för långt bak just då. Jag borde kunna jagat ikapp i kurvorna men det är lätt att vara efterklok.
Jag hade säkert bränt ut mig på det också och blivit totalt avhängd istället.

Med ett par varv kvar började tempot ökas lite och på sista varvet såg vi klungan framför. 
Fältet drogs ut och jag lyckades hänga på i klungan långt fram. 
Det var 2 som kom iväg och jag låg på rulle på 2:e man där. Han tappa dock i sista kurvorna.
Vi hade fått en liten lucka men jag viste att i målrakan var det motvind så jag skulle inte ha en chans att klara det själv.

Tänkte att jag gör ett försök att köra ikapp han framför så får det bära eller brista.
Kom nästan ikapp innan målrakan men han inte upp på hjul.
Det var bara att fortsätta köra och hoppas att jag skulle orka men med ca 20 meter kvar kom resten av klungan om och jag hade inget att svara med.
Ramla ner till en 20:e plats men får vara grymt nöjd att jag hängde med så långt fram i huvudklungan på slutet ändå.
Fullständiga resultat finns här.
Pallplatsen har vi här.



Inga kommentarer: